قاتلان و سارقان معروف اصفهان سحرگاه امروز در فولادشهر در ملأ عام به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۱۴۱۶۰۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، قاتلان و سارقان معروف اصفهان سحرگاه امروز در ملاعام در فولادشهر به دار مجازات آویخته شدند.

محمد قائدی نسب و صادق محمودی برام قاتلان و سارقان معروف اصفهان با سوابق کیفری متعدد اقدام به زورگیری از خانه‌های مردم می‌کردند، این قاتلان و سارقان در جریان یکی از شرارت‌ها در درگیری با پلیس پس از به شهادت رساندن یک مامور نیروی انتظامی و زخمی کردن مردم دستگیر شدند و پس از طی مراحل قانونی سحرگاه امروز در ملأ عام به دار مجازات آویخته شدند.

تعداد بازدید : 331

حادثه ۲۷ آبان ۱۴۰۰

 ساعت ۲ بامداد ۲۷ آبان ۱۴۰۰در پی تماس تلفنی شهروندان با ۱۱۰ مبنی بر درگیری اراذل و اوباش در یکی از محله‌های شهرستان لنجان، تیمی از مأموران انتظامی و پلیس آگاهی این شهرستان برای رسیدگی به موضوع در محل حضور می‌یابند.

مأموران در محل با ۲ نفر از افراد شرور و اراذل و اوباش مواجه و با رعایت تمامی جوانب برای  دستگیری آن‌ها اقدام می‌کنند؛ اما متهمان که مسلح به سلاح گرم بودند با مأموران درگیر می‌شوند که در نهایت با عملیات مقتدرانه مأموران هر دو نفر دستگیر می‌شوند.  

در این درگیری یکی از مأموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان به نام استواریکم «احسان نصیری»  به شدت مجروح و برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت که علیرغم تلاش پزشکان به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

متهمان دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت، شرارت و نزاع و درگیری بوده‌اند و پس از تکمیل تحقیقات، برای رسیدگی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی می‌شوند.

۷ فروردین ۱۴۰۱

حکم اعدام قاتلان شهید نصیری صادر شد

رئیس دادگاه فولادشهر گفت: حکم اعدام قاتلان شهید مدافع امنیت ستوان‌دوم نصیری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان و شعبه یک دادگاه کیفری این استان صادر شد.

سید مسعود مسعودی فر گفت: این حکم پس از برگزاری جلسات رسیدگی به اتهامات قاتلان شهید احسان نصیری و استماع دفاعیات متهمین و وکلای آنان، صادر شد.

به گفته او دستگاه قضایی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات و کلیه ضوابط مندرج در آئین دادرسی کیفری را در کمترین زمان ممکن اجرا نمود.

مسعودی فر می‌گوید: رأی صادره مطابق قانون قابلیت فرجام‌خواهی در مدت زمان مقرر را دارد. با صدور این رأی مراحل دادرسی به این پرونده در استان اصفهان به پایان رسید و در صورت اعتراض متهمان و یا وکیل مدافع آنان به رأی صادره پرونده جهت تکمیل سیر قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

طبق آرای صادره متهمان محمد. ق ۳۸ ساله و صادق. م ۲۵ ساله به مجازات اعدام با چوبه دار در ملاء عام (محل وقوع جرم) محکوم شده‌اند و از نکات قابل ذکر این پرونده داشتن سابقه کیفری هر دو متهم است.

وداع غم‌انگیزهمسر و فرزند شهید احسان نصیری

تعداد بازدید : 50

 

شهید ستوان دوم احسان نصیری

شهید مدافع وطن ستوان دوم احسان نصیری فرزند عبدالله در دهم بهمن ماه سال ۱۳۷۰ در خانواده مذهبی در روستای چم طاق از توابع شهرستان لنجان به دنیا آمد. پدرایشان کارمند آموزش و پرورش و مادرش خانه‌دار بود. فرزند چهارم خانواده بود، از دوران کودکی تا زمان شهادت هیچ موقع نمازش ترک نشد. دوران دبستان و راهنمایی خود را در روستا سپری کرد، دوران دبیرستان را در مدرسه امام کاظم (علیه السلام) باغبهادران در رشته برق صنعتی گذراند. با رسیدن به سن قانونی وارد دوران مقدس سربازی شد و پس از پایان سربازی با بینش و آگاهی پیگیر استخدام در ناجا گردید.

پس از طی مراحل گزینش توفیق خدمت در لباس خادمی نیروی انتظامی برایش فراهم شد و در اداره آگاهی شهرستان لنجان مشغول به کار شد. در دوران کار خود از تلاش برای نظم وامنیت کشور و تعهد کار و مسئولیت خود نسبت به مردم دست بر نداشت و ارادت خاص وخالصی نسبت به امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت (علیهم السلام) داشت، همیشه و در همه جا خدا را در نظر داشت و هیچ گونه کوتاهی در مورد کار مردم و ارباب رجوع نداشت. ایشان برای حق الناس اهمیت ویژه‌ای قائل بود چنانچه در حین انجام کار حتی به تلفن شخصی خود پاسخ نمی‌داد که مبادا در وقت ارباب رجوع حق الناسی به وجود نیاید، ایشان احترام ویژه‌ای نسبت به پدر و مادر خویش داشت، و مردی بسیار صبور، مهربان، راستگو و خوش اخلاق بود. مادرش را در دهم مهر ماه ۱۳۹۶ بر اثر سانحه تصادف از دست داد و همچنان در فراق مادر می‌سوخت. درسن ۲۵ سالگی ازدواج نمود که ثمره این ازدواج یک دختر ۸ ماهه می‌باشد. به گفته همسر این شهید والامقام نمونه یک همسر وفادار، مهربان، خوش اخلاق وخنده رو بود، وقتی که به منزل می‌آمد در خدمت همسر و فرزند خود بود هیچ وقت مشکلات وسختی‌های کار را وارد حریم خانه و خانواده نمی‌کرد.

در ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ به مشهدالرضا مشرف شد و در این سفر آخر متفاوت بود، و گویی از زمین کنده شده بود، و همیشه غبطه شهدای مدافع حرم را می خورد. سرانجام در ۲۶ ابان ۱۴۰۰ در عملیات دستگیری دو تن از اشرار و محاربان مسلح وخطرناک در فولادشهر اصفهان بر اثر اصابت چندین گلوله به سختی مجروح و بعد از ساعت‌ها تلاش پزشکان در ۲۷ آبان به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر ایشان در گلزار شهدای روستای چم طاق به خاک سپرده شد.

خوش به حال شهدا مدافع حرم که از حریم بی بی زینب دفاع می‌کنند تا هیچ حرومی به حریم ال لله نزدیک نشه ،خدا آخر و عاقبت مرا هم به شهادت رقم بزنه گفته ی شهید احسان نصیری/فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها